Obchodní podmínky

 

identifikační číslo: 71676309

DIČ:CZ7803050145

prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.ggpc.cz

1. Základní

Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vztahy mezi smluvními stranami pro nákup v prodejní síti GGPC

Vymezení pojmů:

Kupující:

může být spotřebitel nebo podnikatel

Spotřebitel:

Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Podnikatel:

Za podnikatele se považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.

Tyto obchodní podmínky jsou platné pro všechny kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím. Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky měnit. Aktuální obchodní podmínky jsou na internetových stránkách www.ggpc.cz

Kupní smlouva:

Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu.

2. Pravidla nákupu a prodeje

Uzavření kupní smlouvy:

Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží dodavatelem na internetové stránky www.ggpc.cz, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím – spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem. Toto přijetí dodavatel neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zadaný e-mail, na vznik kupní smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.

Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem.

Ceny zboží jsou uvedeny přímo u každého výrobku včetně všech souvisejících poplatků. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazeny na stránkách internetového obchodu, případně do vyprodání zásob.

PLATBA V MĚNĚ EURO:

Pokud chcete platit v eurech, je to možné, pouze při platbě předem na účet. Platbu zasílejte na náš EURO účet 219020209/0600, IBAN a další podrobnosti k možnosti uskutečnění převodu zasíláme na Váš e-mail po přijetí objednávky.

Prodej zánovního i použitého zboží se řídí, pokud není napsáno jinak prodejem dle paragrafu 90 zákona oDPH,což znamená, že fakturu si můžete dát samozřejmě do nákladů, ale DPH již nelze odečíst, ale vzhledem k našim bezkonkurenčním cenám se zboží vyplatí zakoupit i bez možnosti odečtu.

Při objednání zboží, je kupující povinnen zboží vyzvednout nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne potvrzení objednávky. Po tomto termínu pozbývá kupní smlouva platnosti a zboží bude znovu vystaveno k prodeji.

Kupující má právo odstoupit od objednávky kdykoliv před expedicí zboží a to bez jakéhokoliv postihu, odesláním požadavku na email ggpc@seznam.cz

Prodávající má právo odstoupit od objednávky v případě vyprodání zásob, nebo zjevné chyby v ceně zboží. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu.

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atp.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá. Tyto náklady si kupující hradí sám.

Dle novely zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty nelze od 1. 1. 2013 měnit údaje v již vystaveném daňovém dokladu. Údaje v daňovém dokladu je možné měnit jen do okamžiku přijetí a úhrady předmětu smlouvy kupujícím.

Návrh na uzavření kupní smlouvy i kupní smlouva jsou uzavírány v českém jazyce

Odstoupení od kupní smlouvy:

Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím komunikace na dálku ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o:

  • kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží
  • smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo
  • smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
  • při koupi na ičo ,nebo do zahraničí, právo na 14ti denní vrácení zaniká,stejně tak,pokud si zákazník přeje jakkoliv do notebooku zasáhnout,například změnit hdd,paměť ram atd.též zaniká nárok na vrácení ve 14ti denní lhůtě

Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy

  • zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel a to na vlastní náklady.
  • prodávající vrátí kupujícímu všechny peněžní prostředky bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodávající vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  • Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  • Pokud si zákazník vyzvedá zboží osobně,kupní smlouva je sepsána na místě ,tak nárok na vrácení zboží zaniká,ale do 7mi dnů umožňujeme zboží vyměnit za jiné ve stejné,nebo vyšší hodnotě,samozřejmě pokud zákazníkovo zboží bude ve stejné kvalitě jako při předání a to včetně stavu i sw
  • Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá .
  • Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.Úhradu takto vzniklých nákladů může prodávající po spotřebiteli vyžadovat.Zboží musí být dodáno ve stejném stavu,jako bylo odesláno a to včetně neporušeného obalu a veškerého příslušenství,softwaru atd.Pokud toto nebude splněno,tak prodávající má právo požadovat náhradu škody způsobenou kupujícím před vrácením zboží a to se týká i instalace sw atd a nemusí být takové vrácení prodávajícím uznáno
  • V případě prodeje zboží v akci s doplňkovým předmětem, tvoří tento předmětem také součást dodávky. V případě vrácení zboží se vratka vztahuje i na tento doplňkový předmět. Pokud nebude se zbožím vrácen, bude poškozen případně jinak znehodnocen, prodávající si vymiňuje právo odečíst od ceny vráceného zboží náklady na pořízení případně uvedení do původního stavu doplňkového předmětu a to až do výše běžné nákupní ceny takového předmětu v době prodeje akčního zboží.

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:

  1. o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  2. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  3. o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
  4. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
  5. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  6. o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
  7. o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
  8. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
  9. o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
  10. o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
  11. uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby,
  12. o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

Nárok pro odstoupení od kupní smlouvy do 14 dní bez udání důvodu uzavřené prostřednictvím komunikace na dálku je právo spotřebitele. V případě nákupu v rámci podnikatelské činnosti (uvedení IČ na nákupní doklad) nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevzniká. Při osobním odběru Vaší objednávky na naší výdejně, kde si notebook skutečně zakoupíte je možné do 7 pracovních dnů notebook vyměnit za jiný minimálně ve stejné cenové relaci nebo vyšší.

3. typy zboží, jakost při převzetí, záruka za jakost

Typy zboží

Zboží prodávané na stránkách www.ggpc.cz je použité, není-li výslovně uvedeno jinak. Informace o typu je uvedena u každého zboží zvlášť to v detailu produktu

Předváděcí,zánovní

Krátkodobě použité zboží,nebo jen vystavené a nepoužité - představuje naprosto jedinečnou alternativu k novým produktům. Jedná především o nevyprodané skladové zásoby výrobce, předváděcí, marketingové či krátkodobě použité kusy, kupující může dostat to nejlepší z aktuálního světového trhu za zlomek ceny nového zboží.

Servis

Tato kategorie nabízí služby servisního charakteru, tzn. péči o počítač a další činnosti, které jsou blíže specifikovány u jednotlivých produktů.

Fotografie zboží použité na stránkách jsou ve většině případů reálné,jen úvodní fotka může být produktová stažená z internetu 

Použité zboží nemusí mít českou klávesnici (tzn. chybí diakritika)! Stejně tak mohou mít notebooky a počítače operační systém v cizím jazyce a tento systém, vč. doplňkového software také nemusí být plně nainstalován!
U použitých kusů může vzniknout odchylka v obsahu příslušenství notebooků a počítačů oproti stránkám výrobce.Ovladače na CD nebo DVD nejsou součástí balení, jsou vždy ke stažení na internetu přímo u výrobce daného produktu (pro příslušný operační systém podporovaný výrobcem). U použitého zboží se smluvní záruka za jakost nevztahuje na původní baterie.

Jakost při převzetí – práva z vadného plnění

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal:

  • má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
  • se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá
  • věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy
  • je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
  • věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Právo z vadného plnění se nepoužije:

  • u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána
  • na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
  • u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím
  • vyplývá-li to z povahy věci.

Prodávající a kupující mohou ujednat zkrácení doby pro uplatnění práv z vadného plnění na polovinu zákonné doby.
Kupující může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla zakoupena. Je-li však v záručním listu uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.

Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.

Doplňkový předmět (dárek) není poskytnut na základě kupní smlouvy, ale na základě smlouvy darovací, tudíž u něj nelze uplatňovat práva z vad zboží. Těch se lze domáhat pouze v případě zboží zakoupeného, nikoliv darovaného.

Záruka za jakost

Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Záruka za jakost je smluvní v délce 0-36 měsíců a je uvedena u každého zboží zvlášť přímo v detailu produktu.

Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než prodávající, běží záruční doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.

Záruka za jakost se uplatňuje u prodávajícího, u kterého věc byla zakoupena. Je-li však v záručním listu uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.

Uplatní-li kupující záruku za jakost, potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy záruku uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.

4. ochrana osobních údajů

Kupující dává prodávajícímu svůj souhlas ke shromažďování a zpracování těchto osobních údajů pro účely splnění předmětu uzavírané kupní smlouvy a využití pro marketingové účely prodávajícího a to zejména pro zasílání obchodních sdělení a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním zaslaným na email Info@ggpc.cz ,nebo ggpc@seznam.cz

Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně práva požadovat vysvětlení a odstranění závadného stavu a dalších zákonných práv k těmto údajům. Budou použity pouze k uskutečnění plnění kupní smlouvy s kupujícím a případně marketingových akcí prodávajícího.

Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje kupujícího jsou důvěrné.

Osobní údaje kupujícího nebudou jinak zveřejněny ani poskytnuty třetí osobě s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží sdělení jména, adresy dodání a telefonního čísla. 
Prodávající postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti, a také dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a osobního života subjektu údajů. Osobní údaje, které jsou poskytnuty dobrovolně kupujícím prodávajícímu za účelem splnění objednávky a marketingových akcí prodávajícího, jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění.

5. Reklamační řád

Nárok na uplatnění záruky

  1. Kupující má právo uplatnit smluvní záruku na zboží, u kterého se nejedná o vady vzniklé používáním nebo opotřebením starších součástí, vztahuje se na něj zmíněná smluvní záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího. U zboží typu software se záruka vztahuje výhradně na fyzickou čitelnost instalačních médií. Okamžikem odstranění ochranných prostředků (fólií, pečetí, otevření obálky, apod.) se kupující stává oprávněným uživatelem softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání výrobce software. Tento druh zboží již není možno vrátit prodávajícímu. Stejně tak kupující nemůže odstoupit od smlouvy:
    1. vypršela-li u reklamovaného zboží dnem převzetí do opravy záruční doba.
    2. mechanickým poškozením zboží.
    3. elektrickým poškozením (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje).
    4. poškozením zboží při přepravě.
    5. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy kancelářskému prostředí.
    6. neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží.
    7. pokud bylo zboží nebo jeho část poškozena počítačovým virem.
    8. pokud se závada projevuje pouze u software, u kterého není zákazník schopen doložit legální způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného software a spotřebního materiálu.
    9. zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami.
    10. provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů.
    11. zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné ČSN.
    12. zboží poškozeného živly.
  2. Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, o kterých byl prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn nebo s přihlédnutím k okolnostem, za nichž byla smlouva uzavřena.
  3. Zákazník je povinen veškeré zjištěné vady na zařízení nahlásit bezodkladně dodavateli. Nenahlášení a neopravení takovéto vady může mít za následek prohlubující se problém a neuznání záruky!

Délka záruky

  1. Na zboží se vztahuje smluvní záruka na plnou funkčnost v délce 0 - 36 měsíců, na kterou jsou zákazníci upozorněni u každého výrobku zvlášť na stránkách www.ggpc.cz a na faktuře, která je nedílnou součástí prodávaného zboží. U použitých notebooků se smluvní záruka nevztahuje na baterie.
  2. Plnění záruční doby začíná dnem převzetí zboží zákazníkem a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.

OHLÁŠENÍ REKLAMACE

Při zjištění závady na zboží zakoupeném u nás, neprodleně informujte prodejce emailem info@ggpc.cz a po domluvě zboží zašlete na adresu viz.níže,nebo osobně dovézt na stejnou adresu
GGPC - Michael Gassenbauer , Kloboukova 2256/65 , Praha 4 , 148 00

Reklamační formulář vypíšeme na pobočce při převzetí zboží do reklamace,nebo zašleme emailem.

Na vyžádání bude zákazník průběžně informován, jak reklamace postupuje.Když se do 30ti dnů reklamace nevyřídí,má zákazník nárok na odstoupení od kupní smlouvy,to znamená, že má nárok na vrácení částky za zakoupené zboží

Ceník oprav

  1. Veškeré právem uplatněné záruční opravy jsou vždy vyřešeny zdarma.
  2. Mimo záruční opravy se řídí ceníkem ,nejdříve diagnostikou a poté zasláním cenové nabídky.Pokud bude odsouhlasena,zboží bude opraveno dle ceny,která byla v cenové nabídce.
  3. GGPC – Michael Gassenbauer, neručí za žádná data zákazníka. Je proto v jeho vlastním zájmu, aby si zajistil jejich pravidelné zálohování. Před předáním počítače, notebooku (disku) do opravy, musí předem počítat s jejich případnou ztrátou.

Způsob provedení reklamace

  1. Jedná-li se o vadu odstranitelnou, bude reklamace řešena po dohodě se zákazníkem následujícím způsobem:
  2. prodávající vadu odstraní a to bez zbytečného odkladu, nebo
  3. prodávající vadnou věc vymění za věc bez vady.
  4. Jedná-li se o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby mohla být věc řádně užívána jako věc bez vady, prodávající vyřeší reklamaci po dohodě se zákazníkem:
    1. výměnou věci za věc jinou funkční stejných nebo lepších technických parametrů, nebo
    2. v případě, že nemůže prodávající provést výměnu zboží za jiné, uzavře reklamaci vystavením dobropisu na vadnou věc.
  5. Reklamované zboží zaslané zákazníkem na náklady firmy ggpc (jakákoliv dobírka) nebo na jinou adresu, než je adresa provozovny kde bylo zboží zakoupeno (např. nádraží ČD ,jiná pošta atd.), nebude přijato, ale bude vráceno zpět na náklady zákazníka.
  6. Vyřízení reklamace se vztahuje pouze k popisu závady uvedeného zákazníkem.

 

6. závěrečné ustanovení

Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle platného práva České republiky a budou řešeny soudy České republiky.

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.